ברוך דיין האמת #1 (כ"א תמוז תשס"ו - ר"ח ניסן תש"פ)

אידישע נייעס און לאקאלע קרישקעלעך

די אחראים: יאנאש,אחראי,געלעגער

dovidal
שר תשעת אלפים
תגובות: 9579
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג יולי 04, 2011 12:16 am

תגובה דורך dovidal »

אדיר איום האט געשריבן:בד״ה ר׳ דוד שמידט ע״ה לאנגיאריגער סיוויל קאורט ריכטער

אביו היה מפריסטיק מחסידי סטוטשין וזקינו אבי אמו היה בן אחר בן של הרה"ק אברהם מטשכנוב זצ"ל
מרכז לספרים עתיקים וכתבי יד -קונים ומוכרים [email protected]
זוכט איר א זעלטען ספר ? דאן פארבינט אייך מיט אונז
אוועטאר
א גולם
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4232
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך אוגוסט 06, 2014 10:32 pm
לאקאציע: אין מיין שיך!

תגובה דורך א גולם »

מַחְכִּימַת פֶּתִי האט געשריבן:
נו וואדע האט געשריבן:בד"ה.

דר. מרדכי סובל ע"ה , לאנגיעריגע אייקאן אין עולם החזנות. (געווען יעצט דאהי אין אמעריקע ר"ה זייענדיג חזן אין א ביהכ"נ אין גרעיטנעק ) אוועק פלוצים אין עלטער פון 67 יאר

יהא זכרו ברוך


חזן העלפגאט ביי די לוויה
אוועטאר
אלט מאנרא
שר שלשת אלפים
תגובות: 3607
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג מאי 30, 2016 11:37 am
לאקאציע: צווישן גראז און ביימער

תגובה דורך אלט מאנרא »

איציק מעכל האט געשריבן:
אלמוני האט געשריבן:
הקשר האט געשריבן:
זינגער האט געשריבן:
joegreen האט געשריבן:למרבה הצער נפטר ביום ראשון של חג האברך הצעיר מארה"ב ר' אברהם גץ ז"ל כבן 23, חסיד באבוב שהתקרב לחסידות ברסלב לפני כ 3 שנים ,
היה אחד מפעילי ומקימי בחבורת ' אור הצדיק', מסר נפשו למען הפצת דעתו של רביה"ק הננמ"ח זיע"א

מסר נפשו לבוא על ציון רביה"ק לר"ה בשארית כוחותיו האחרונות לאחר שסבל לאחרונה ממחלתו הקשה.

מסע ההלוויה יוצא כעת באומן מ'קרית שמואל מנחם' לעבר ציון רביה"ק רבי נחמן מברסלב זצוק"ל על רחוב פושקינא,

ת.נ.צ.ב.ה.

בד"ה.

ער איז געוועהן א באבוב 45 חסיד פון בארא פארק.

די לוי' האט געדארפט זיין היינט נאכמיטאג אין בארא פארק, עס האט זיך אפגעשטיפט, ווייסט איינער ווען די לוי' גייט זיין?

בייקומען רפואה שלימה בריוון פון פרעזידענט אין פון די גאווערנער

קוקט אויס אז דער מלאך המות קימערט זיך נישט מיט דעם...


אוי טאטע!
געווען א גאר חשובע אינגערמאן, מי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די

מערכת 'ברסלב גלובל'

אחד היה אברהם: בזעזוע עמוק ובצער רב התקבלה הבשורה על פטירתו של האברך היקר
רבי אברהם געטץ זצ"ל
מחשובי אברכי אנ"ש בבארא פארק • היה אש להבה ועבד השי"ת בחיות נפלאה • מגדולי מפיצי אור הננמ"ח ברחבי העולם • נפטר ביום א' דראש השנה בעיר אומאן • לאחר התמודדתו בחודשים האחרונים עם המחלה הנוראה • בגיל 24

ברוך דיין האמת: בזעזוע עמוק ובצער רב התקבלה הידיעה המרה ביום א' דראש השנה בעיר אומאן אוקראינה על פטירתו של האברך החשוב מגדולי מפיצי אור הננמ"ח ברחבי העולם העסקן הדגול רבי אברהם געטץ זצ"ל מחשובי אנשי שלומינו דחסידי ברסלב, ראש ומייסד מכון 'משיב לשואל', ומחברי חבורת אור הצדיק העולמי שנפטר בדמי ימיו בגיל 24, לאחר שנזדכך ביסורים קשים ומרים במשך החדשים האחרונים וקיבל באהבה ובדומיה מופלאה, כשרבים מבני משפחתו ומכריו לא חדלו מלהעתיר בתפילות להחלמתו.

ר' אברהם נולד בבארא פארק לאביו הר"ר משה דוד געטץ שליט"א מחסידי באבוב-45, בילדותו למד בת"ת של החסידות, וכן המשיך בישיבה קטנה ובישיבה גדולה, אח"כ נסע ללמוד בישיבת טשעבין בארה"ק, שם נתקרב לחסידות ברסלב ע"י שמצא דף מתורה רפ"ב בליקוטי מוהר"ן, והתחבר לתורת אזמרה להסתכל על הנקודות טובות של כל אחד וגם על עצמו, והרגיש משיכה ללמוד ולהתחזק מספרי ברסלב.

בתקופה ההוא התחיל ג"כ קשר עם המשפיע הרה"ח ר' מנחם לאנדסמאן שליט"א ונסע ביחד עמו ועם החבריא לקברי צדיקים בארה"ק וגם לציון רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א באומאן.

לפני שלשה שנים בהגיעו לפרק האיש מקדש נישא לרעייתו שתחי' בתו של הר"ר חיים שמואל ציזנער ז"ל, אחר חתונתו המשיך ללמוד בכולל דחסידי באבוב-45, ועזר הרבה להנהלת הכולל ולהנהלת הקהילה של באבוב-45, תקופה אחר חתונתו התחיל לשמוע השיחת חברים שע"י הקו של קול החבורה של חבורת אור הצדיק, וע"י הקו עשה קשר עם חסידי ברסלב בארה"ב ונתגלה לו אור מופלא בתורת רביה"ק, ומני אז נקשרה נפשו ביתר שאת במאור החסידות רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א ובתלמידיו הקדושים.

ר' אברהם מסר נפשו למען הפצת דעתו ותורתו של רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א ברחבי העולם ובפרט בארה"ב, בחייו הקצרים שלו הספיק הרבה, הדפיס כמה ספרים וקונטרסים, ביניהם קובצים על תורות מליקוטי מוהר"ן לאלו שהולכים עם התורה (פורסם בשעתו בברסלב גלובל), ובזכותו הרבה אנ"ש התחילו לילך עם תורה זמנית כרצון רביה"ק, וליקוטי תפילות על נושאים שונים וליומא דפגרא. ייסד חבורת אברכים בבארא פארק למקורבים חדשים, בכל ליל ראשון התאספו החברים ולמדו ביחד מתוך הספר ליקוטי עצות ביחד עם שיחת חברים.

לפני כשנתיים יסד מכון 'משיב לשואל', עם קו מיוחד שאלות ותשובות בעניני עבודת השם עפ"י דעת קדשו של רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א, כמו כן מכר ספרי ברסלב במחירים זולים, גם דאג להפיץ ספרי רביה"ק בחינם בהרבה בתי מדרשים, כמו כן אירגן גמ"ח אומאן להלוות כסף לצורך הוצאות הנסיעה לרביה"ק.

חבריו ומכריו מספרים ל'ברסלב גלובל', "הוא היה מתמיד גדול, תמיד בכל זמן פנוי שהיה לו הוא היה לומד, כל הזמן רצה לסיים עוד ועוד מסכת, הסדר שלו התחיל באשמורת הבוקר בשעה 4:00, הוא היה בשמחה תמיד, ואף כשנתגלה אצלו המחלה המשיך להיות בשמחה והמשיך עם סדרי לימוד שלו כאילו לא היה, הוא לא התייאש אף פעם גם בזמנים הכי קשים הוא שם את מבטחו בקב"ה, אין מה לומר זה בשורה קשה להתחיל את השנה החדשה".

אבל יחיד עשו לך מערכת 'ברסלב גלובל', ר' אברהם שלח להמערכת הרבה חומר להפצה, ובזה זיכה אלפי ישראל ברחבי העולם (לפני כמה שבועות שלח לנו לפרסם מאמר חיזוק שכתב בענגליש בענין קידוש לבנה ועדיין לא פורסם, וכעת זה מתפרסם לראשונה לעילוי נשמתו, אחד מידידיו ציין לנו רמז נפלא שאכן נסתלק בראש השנה בכסא ליום חגינו - החג שהלבנה מתכסה בו, ויה"ר שיזכה להתכללות אור הלבנה באור החמה וכו').

כמה ימים לפני חג השבועות תשע"ח נתגלה אצלו המחלה הנוראה, וקיבל היסורים באהבה, תמיד חייך ועודד את האחרים שבאו לבקרו בדברי חיזוק ואמונה, אנשי שלומינו התפללו לרפואתו השלימה, גם כאן ב'ברסלב גלובל' ביקשו להתפלל לרפואת האברך ר' אברהם בן הענא רבקה, בעת חולשתו המשיך לדאוג לשלום משפחתו, אשתו שתחי' ושתי בנותיו, שלא יהיה קשה להם, ולמרות היסורים שהיה לו חשב בכל זמן על ילדיו.

כדווח ב'ברסלב גלובל' שהתמודדותו מלאת הגבורה מול המחלה הקשה, הביאה את הנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשגר לו מכתב עידוד עם איחול לרפואה שלימה, לאחר שעסקנים חרדיים הפעילו קשרים מול הבית הלבן, כדי לחזק את חברם. גם מושל ניו יורק, אנדרו קומו, שלח מכתב דומה.

למרות חולשתו לא התייאש ורצה לנסוע לאומאן על ראש השנה כדי להשתתף אצל הקיבוץ הק' סמוך לציונו של רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א, וכשניסו למנוע אותו מלנסוע לקיבוץ הק' אמר "אם הרופאים יכולין לרפאות זה ספק, אבל הרבי בוודאי יכול לעזור לכל מי שבא אליו, לכן אני רוצה לנסוע במסירות נפש", ואכן כל ימי חוליו הרבה להתגעגע מאוד ולהתפלל שיזכה לנסוע על ראש השנה, וממש ראו שאליו הוא נושא את נפשו.

באמצע תקופת חליו צלצל לו הגה"צ ר' יעקב מאיר שכטער שליט"א לאחל לו רפוא"ש ובירך אותו בעוז ותעצומות שיזכה לבוא על ראש השנה לאומאן, ואז היה נראה זה למוזר, כי היה מתוכנן שבסמוך לימי ראש השנה יצטרך לעבור ניתוח קשה ומסובך, אבל למעשה אחר שתקפה עליו מחלתו, לא היה שייך שיעבור את הניתוח, וע"כ היה יכול לטוס ברשות הרופאים.

בכוחותיו האחרונים טס ר' אברהם ביום חמישי מניו יורק לקייב בליוו חבריו וידידיו, ובערב שב"ק הגיע לאומאן לשהות בהקיבוץ הק' באומאן, הוא התאכסן במלון היוקרה חושן, ביחד עם ידידו הקרוב הר"ר יעקב הכהן גליק הי"ו, כמו"כ בשב"ק שהה יחד עמו אחיו הגדול הר"ר מרדכי צבי געטץ הי"ו שעזר לו הרבה במשך תקופת חליו.

זה היה הפעם השלישית שזכה להשתתף בהקיבוץ הק' ראש השנה באומאן, יש לציין שבכל פעם שנסע היה לו מניעות עצימות, בפעם הראשונה שנסע היה על טיסת צ'רטר שבוטלה, וקנה כרטיס נוסף בטיסה שגם זה בוטלה לבסוף, עד שבכרטיס השלישי שקנה זכה להגיע לראשנה לרביה"ק.

בליל שב"ק היה לו הרבה צער בהשדרה ולא יכול לישן, החליט לילך להציון הק', ושם אמר תהילים, ושמח מאד בזה שזכה להיות אצל הציון, ביום שב"ק בבוקר התפלל תפילת וותיקין בקיבוץ הק' ברחוב קוליקה, ועלה לתורה, ואחר התפילה שח עם אנ"ש, ביניהם עם הרה"צ ר' שמעון שפירא שליט"א.

במוצאי שב"ק הגיע התוצאות מהבדיקות שמצבו קריטי והרופאים הרימו ידיים, בערב ראש השנה אחצ"ה עוד זכה להשתטח על הציון הקדוש, בתוך חולשתו, ושפך שם לבו כמים, שיזכה לישועה ולרפואה גשמית ורוחנית, וזה ענין נורא שזכה לקיים וידוי דברים אצל הצדיק ממש תוך כ"ד שעות לפטירתו.

ביום ראשון דראש השנה חלה הידרדרות חמורה במצבו, הרופאים והחובשים שהזעיקו לחדרו במלון חושן טיפלו בו, ואחצ"ה איבד את ההכרה ולאחר פעולות החייאה ממושכת נסתלק לבית עולמו למגינת לב בני המשפחה ומכריו, הבשורה המרה התפשט בכל העיר, ונתקבל ברוב צער אצל ידידו ומכריו, ובכל מקום נשמעו דברי שבח על האברך החשוב שבחייו הקצרים היה אש להבה ועבד השי"ת בחיות נפלאה, וחיזק וקירב לבבות בני ישראל לאביהן שבשמים.

חבריו מספרים ל'ברסלב גלובל' שבשבועות האחרונים כבר רמז לפניהם שלב יודע מרת נפשו וכי קרב עת הסתלקותו - על אף שבודאי לא התייאש מלהתפלל ומלבקש אחרים להתפלל עליו - ואז הלך הרבה עם הדיבור של מוהרנ"ת הידועים שאמר לחברו ר' נפתלי זצ"ל תלמיד רביז"ל; "איך, גלייך צום רבי'ן"! (אני רץ ישר לרבינו!!!) ואכן זכה שנסתלק בתוככי הקיבוץ הקדוש של רביז"ל והלווייתו יצאה מציון רביז"ל עצמו.

העסקן הדגול ר' צבי גליק הי"ו שדאג לסדר את כל האישורים הנצרכים להעביר הארון לארה"ב אומר בשיחה ל'ברסלב גלובל': "באמצעות גויים הודיעו לבני משפחתו שבניו-יורק על הטרגדיה הקשה, עוד באמצע החג סדרנו את כל האישורים ועניינים הנצרכים לכבודו של מת, כדי שיוכלו לערוך הלוויה כמה שיותר מוקדם, קבלנו אישור הטסה מהקונסול האמריקאי, ארונו טס בשעה 7:00 בבוקר ביום צום גדליה לארה"ב, שם נערך הלוויה וקבורה לאחצ"ה".

מיד בצאת החג יצא מסע הלוויה מ'קרית ברסלב' ברחוב פושקינה, בההשתתפות אלפי אנשים, במשך הלוויה הפסיקו כל המוזיקה ורמקולים ברחוב פושקינה לכבודו של הלוויה, המסע יצא לעבר ציונו של רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א עמו היה המנוח קשור בכל לבבו, אצל הציון אמרו הקהל 'תיקון הכללי', לאחמ"כ נשא דברי הספד הרה"ח ר' יצחק פריעדמאן שליט"א מחשובי משפיעי אנ"ש.

משם הועבר הארון לשדה התעופה בקייב והוטס לארה"ב, ביום רביעי צום גדליה אחצ"ה התקיים מסע הלוויה בבית הלוויות שומר הדת בעיר בארא פארק בהשתתפות בני משפחתו, ידידיו וחבריו, ואנשי שלומינו, בראשות כ"ק האדמו"ר מבאבוב-45 שליט"א, והגה"צ אבד"ק באבוב-45 שליט"א שנשא דברי הספד, כמו"כ נשא דברי הספד הגה"צ ר' שלום אונגער שליט"א ר"מ במתיבתא באבוב-45 בן כ"ק האדמו"ר מבאבוב-45 שליט"א, הרה"ג ר' חיים אהרן אונגאר שליט"א רב דקהילת סאטמאר סאוט 8, הרה"ג ר' יעקב יצחק שטרנבוך שליט"א ראש כולל עיון באבוב-45 שבחבורתו למד המנוח, אחיו הר"ר מרדכי צבי געטץ הי"ו, והמשפיע מארה"ק (ע"י שידור חי) הרה"ח ר' אברהם ברוך ברוינשטיין שליט"א.

לאחמ"כ הובא לקבורה בביה"ח דקהילת דאמבראווא, בשדה נשא דברי הספד אביו הר"ר משה דוד געטץ שליט"א, והחברותא שלו הר"ר יוחנן ריינער הי"ו.

הותיר אחריו את רעייתו שתחי' ושתי בנות קטנות, שהשנייה נולדה רק לפני מספר שבועות, ובשב"ק מטות מסעי עשה הקידוש.

ניחום אבלים ברחוב 1528 49th street 3F Brooklyn NY 11219 בעיר בארא פארק, יושבים אביו, אחיו, ואשתו תחי', עד ערב יום כיפור בבוקר, זמן סליחות בשעה 8:00 בבוקר.

ויה"ר שלא ישמע עוד שוד ושבר, תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.


תמונות ר' אברהם זצ"ל בימי בחרותו ביחד עם כ"ק האדמו"ר מבאבוב-45 שליט"א
כ"ק האדמו"ר מבאבוב-45 שליט"א והגה"צ רבי יהושע רובין שליט"א אבד"ק באבוב-45 אצל הלוויה בבארא פארק
אטעטשמענטס
unnamed (2).jpg
unnamed (2).jpg (104.59 KiB) געזען 4634 מאל
unnamed (3).jpg
unnamed (3).jpg (72.73 KiB) געזען 4634 מאל
המול לכם כל זכר, און הימל געדענקט מען אלעס.
אוועטאר
תן חיוך
שר חמש מאות
תגובות: 794
זיך איינגעשריבן אום: פרייטאג מאי 19, 2017 11:54 am
לאקאציע: צפת

תגובה דורך תן חיוך »

איי אברהמי , נישט צום גלייבן... מען האט נישט קיין אנונג פון וועם מען רעדט דא.
מען רעדט פון א אינגערמאן וואס מען טרעפט נישט 2018.. אין מילים.. מיט אזא ריינקייט און חיות געדינט דעם אייבערשטן.. שבת האמיר נאך פארברענגט אינאיינעם.
קבלת יסורים באהבה..
אזא הייליגער קרבן ציבור...
הכל לטובה!
אוועטאר
תן חיוך
שר חמש מאות
תגובות: 794
זיך איינגעשריבן אום: פרייטאג מאי 19, 2017 11:54 am
לאקאציע: צפת

תגובה דורך תן חיוך »

הכל לטובה!
אוועטאר
קאץ און מויז
שר שלשת אלפים
תגובות: 3584
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אוגוסט 23, 2016 1:18 pm

תגובה דורך קאץ און מויז »

בד"ה האברך משה פארקאש ע"ה (31 יאר - וומ"ס)
ב"ר יעקב הערש
אטעטשמענטס
IMG-20180917-WA0017.jpg
IMG-20180917-WA0017.jpg (14.63 KiB) געזען 4403 מאל
צו באקומען די טעגליכע חתונות אויף אימעיל שיקט די ווארט SUBSCRIBE צו
[email protected]
מאך זיכער צו פאולען די סטעפס נאכדעם
אוועטאר
פאראינטערסירט
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4331
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג יוני 30, 2016 10:49 am

תגובה דורך פאראינטערסירט »

תן חיוך האט געשריבן:https://drive.google.com/open?id=1ZpKeC2mbIQC8ZxB77s4Ztrk5ad3WQSPA

דאס הארץ וויינט ליינענדיג די דברי הספד פון זיין ברודער...
נישט צום באגרייפן וויאזוי מען קען האבן אזא שטארקייט זייענדיג שטערבליך קראנק.
לעצט פארראכטן דורך פאראינטערסירט אום מאנטאג סעפטעמבער 17, 2018 1:24 pm, פארראכטן געווארן 1 מאל.
אין בי כישרון מיוחד, אבל יש בי הרבה סקרנות. ...{אלברט איינשטיין}
Volunteer
שר מאה
תגובות: 180
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג דעצעמבער 01, 2016 10:20 pm

תגובה דורך Volunteer »

קאץ און מויז האט געשריבן:בד"ה האברך משה פארקאש ע"ה (31 יאר - וומ"ס)
ב"ר יעקב הערש

איינער ווייסט פרטים פין די לויה?
Naftule
שר האלף
תגובות: 1236
זיך איינגעשריבן אום: פרייטאג אקטאבער 28, 2016 1:18 am

תגובה דורך Naftule »

קאץ און מויז האט געשריבן:בד"ה האברך משה פארקאש ע"ה (31 יאר - וומ"ס)
ב"ר יעקב הערש

בד''ה
וואס ווען ווי? געווען נישט געזונט? פלוצלינג?
דעפרעסט
שר חמש מאות
תגובות: 913
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מארטש 27, 2011 2:51 pm

תגובה דורך דעפרעסט »

תן חיוך האט געשריבן:https://drive.google.com/open?id=1ZpKeC2mbIQC8ZxB77s4Ztrk5ad3WQSPA


מורא'דיג הארציג
אוועטאר
פריטלעך
שר האלף
תגובות: 1241
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג יאנואר 04, 2018 3:00 pm

תגובה דורך פריטלעך »

Naftule האט געשריבן:
קאץ און מויז האט געשריבן:בד"ה האברך משה פארקאש ע"ה (31 יאר - וומ"ס)
ב"ר יעקב הערש

בד''ה
וואס ווען ווי? געווען נישט געזונט? פלוצלינג?
Volunteer
שר מאה
תגובות: 180
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג דעצעמבער 01, 2016 10:20 pm

תגובה דורך Volunteer »

פריטלעך האט געשריבן:
Naftule האט געשריבן:
קאץ און מויז האט געשריבן:בד"ה האברך משה פארקאש ע"ה (31 יאר - וומ"ס)
ב"ר יעקב הערש

בד''ה
וואס ווען ווי? געווען נישט געזונט? פלוצלינג?
languages Moshe was a good friend of mine he love to learn he spoke several languages, Moshe loved to befriend The ones no one wanted to, he had a heart of gold.
I didn’t keep in touch with him for the past 10 years but occasionally I will think to myself what’s going on with moshe ? It’s very sad for me to hear that but he is no longer with us
זיס ווי האניג
שר חמישים ומאתים
תגובות: 363
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג דעצעמבער 16, 2013 8:28 am

תגובה דורך זיס ווי האניג »

אוי וויי בד"ה ר' משה ע"ה איז נישט דא, אונז האבן מיט אים געלערנט צוזאמען אין ישיבה
אוועטאר
אלט מאנרא
שר שלשת אלפים
תגובות: 3607
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג מאי 30, 2016 11:37 am
לאקאציע: צווישן גראז און ביימער

תגובה דורך אלט מאנרא »

דעפרעסט האט געשריבן:
תן חיוך האט געשריבן:https://drive.google.com/open?id=1ZpKeC2mbIQC8ZxB77s4Ztrk5ad3WQSPA


מורא'דיג הארציג
המול לכם כל זכר, און הימל געדענקט מען אלעס.
פראהביטש
שר האלף
תגובות: 1891
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג יוני 15, 2017 7:01 pm

תגובה דורך פראהביטש »

Volunteer האט געשריבן:
קאץ און מויז האט געשריבן:בד"ה האברך משה פארקאש ע"ה (31 יאר - וומ"ס)
ב"ר יעקב הערש

איינער ווייסט פרטים פין די לויה?
משה ישר
שר חמש מאות
תגובות: 734
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג יוני 05, 2018 7:37 pm

תגובה דורך משה ישר »

קאץ און מויז האט געשריבן:בד"ה האברך משה פארקאש ע"ה (31 יאר - וומ"ס)
ב"ר יעקב הערש

אוי וויי, בד"ה! ב"ר יעקב הערש ב"ר? מחסידי?
פארליר דיך נישט, האלט דיך גראד אויפ'ן דרך הישר, וועסטו אנקומען אי"ה.
גאלדגרוב
שר האלף
תגובות: 1688
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך מאי 08, 2013 2:56 pm

תגובה דורך גאלדגרוב »

משה ישר האט געשריבן:
קאץ און מויז האט געשריבן:בד"ה האברך משה פארקאש ע"ה (31 יאר - וומ"ס)
ב"ר יעקב הערש

אוי וויי, בד"ה! ב"ר יעקב הערש ב"ר? מחסידי?[/quote
ב"ר יעקב הערש ב"ר נתנאל ז"ל מחסידי סאטמאר
צווייטע זון בחייו נעבעך. פריערדיגע איז געווען הב' מנחם שלמה ע"ה
אוועטאר
א גוטן
שר האלף
תגובות: 1350
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג יאנואר 19, 2016 3:07 pm

תגובה דורך א גוטן »

משה ישר האט געשריבן:
קאץ און מויז האט געשריבן:בד"ה האברך משה פארקאש ע"ה (31 יאר - וומ"ס)
ב"ר יעקב הערש

אוי וויי, בד"ה! ב"ר יעקב הערש ב"ר? מחסידי?

ב"ר יעקב הערש נ"י ב"ר נתנאל ע"ה פון די זילבער סטאר, שוין סצווייטע קינד ביינעם רח"ל. מחסידי סאטמאר, דרייט זיך אין וויזניץ 6 ליע. דער יוד האט שוין זייער אסאך מיטגעמאכט אין זיין לעבן. זאל דער אייבערשטער העלפן ער זאל עס קענען אריבערטראגן.
לעצט פארראכטן דורך א גוטן אום מאנטאג סעפטעמבער 17, 2018 5:25 pm, פארראכטן געווארן 2 מאל.
Hello, Hola, Bonjour, Hallo, Ola, Ahoj, Χαίρετε, مرحبا, א גוטן, שלום
בר חכים
שר חמישים ומאתים
תגובות: 290
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג סעפטעמבער 04, 2018 12:19 pm

תגובה דורך בר חכים »

הילדה ברכה ע"ה בת ר' יעקב ראב ע"י
מחסידי באבוב
R' Yaakov Dov Rab
Father
Mrs. Chana Tila Raab
Mother
Habachur Dovid Raab
Brother
Habachur Pinchos Raab
Brother
Habachur Shloma Raab
Brother
Hayeled Elimelech Raab
Brother
Hayeled Yirmi Raab
Brother
Mrs. Shiffy Goldstein
Sister
Mrs. Miriam Steil
Sister
Miss Esty Raab
Sister
Miss Malky Raab
Sister
Miss Faigala Raab
Sister
Miss Hindy Raab
Sister
פראצעדור
שר חמש מאות
תגובות: 547
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך מאי 23, 2018 8:34 pm

תגובה דורך פראצעדור »

אלט מאנרא האט געשריבן:
דעפרעסט האט געשריבן:
תן חיוך האט געשריבן:https://drive.google.com/open?id=1ZpKeC2mbIQC8ZxB77s4Ztrk5ad3WQSPA


מורא'דיג הארציג


יאפס! געלאזט א טרער ביים דורכלייענן... לכבוד עיו"כ
אלמוני
שר חמש מאות
תגובות: 788
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג יוני 28, 2018 2:00 am

תגובה דורך אלמוני »

בר חכים האט געשריבן:הילדה ברכה ע"ה בת ר' יעקב ראב ע"י
מחסידי באבוב

אוי וויי וואס איז געשען?
אוועטאר
אסדר לסעודתא
שר עשרת אלפים
תגובות: 11191
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך אפריל 25, 2018 11:08 pm

תגובה דורך אסדר לסעודתא »

פראצעדור האט געשריבן:
אלט מאנרא האט געשריבן:
דעפרעסט האט געשריבן:
תן חיוך האט געשריבן:https://drive.google.com/open?id=1ZpKeC2mbIQC8ZxB77s4Ztrk5ad3WQSPA


מורא'דיג הארציג


יאפס! געלאזט א טרער ביים דורכלייענן... לכבוד עיו"כ

אויב האסטו געלאזט א טרער ביים ליינען וועסטו מסתמא קייכן ביים עס הערן... עס איז געזאגט געווארן מיט בכיות נוראות.
דער קאמפייןאיז שוין פארריבער, אבער מיינע ארטיקלעןזענען נאך מעגליך אקטועל
Working
שר חמישים ומאתים
תגובות: 258
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג יוני 28, 2016 3:14 pm

תגובה דורך Working »

אסדר לסעודתא האט געשריבן:
פראצעדור האט געשריבן:
אלט מאנרא האט געשריבן:
דעפרעסט האט געשריבן:
תן חיוך האט געשריבן:https://drive.google.com/open?id=1ZpKeC2mbIQC8ZxB77s4Ztrk5ad3WQSPA


מורא'דיג הארציג


יאפס! געלאזט א טרער ביים דורכלייענן... לכבוד עיו"כ

אויב האסטו געלאזט א טרער ביים ליינען וועסטו מסתמא קייכן ביים עס הערן... עס איז געזאגט געווארן מיט בכיות נוראות.


אוי האב איך פארלאזט טרערן ביים ׳לערנען׳ דעם הספד!
איז דא ערגעץ ווי מען קען הערן די רעקארדירונג?
אוועטאר
שמואל בארג
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4026
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג פעברואר 18, 2016 6:44 pm

תגובה דורך שמואל בארג »

דער הספד אויף הרב געץ ע"ה איז מורא'דיג שטארק, אוי, השי"ת ירחם על עמו ויוציאם מאפילה לאורה במהרה.
בר חכים
שר חמישים ומאתים
תגובות: 290
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג סעפטעמבער 04, 2018 12:19 pm

תגובה דורך בר חכים »

אבל בחסידות סאטמר: ביום הכיפורים הסתלק לבית עולמו הגאון הצדיק רבי אליהו כץ זצ"ל, רב קהילת סאטמר בבני ברק עשרות בשנים והוא בן 72 בפטירתו.

בשנים האחרונות נחלש וחדל מלתפקד בימים האחרונים חלה הרעה במצב בריאותו והוא השיב את נשמתו ליוצרה בעיצומו של תפילת מוסף ביום הקדוש בביתו ברחוב ישמח משה 14 בבני ברק.  

הגר"א זצ"ל הוא בנו של הגאון רבי אברהם שלמה כץ זצ"לח אב"ד ריסקעווע שכיהן גם כאב"ד הקהילה של סאטמר. 

הרה"צ רבי אליהו כץ זצ"ל, כיהן כגאב"ד קהל 'יטב לב' - סאטמר בב"ב והיה קשור לאדמו"רי סאטמר זצ"ל ויבלחט"א. 

כל חייו הנהיג את בני הקהילה בבני ברק והיה נחשב לפוסק הלכה נחשב. מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל בעל ה'שבט הלוי' העריכו וחיבבו. הוא נודע בראשו החריף וחיבר את הספר "ראש אליהו" והיה בקשרי הלכה עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי.  

על מסע הלוויה בשעה 12:00 בלילה מבית המדרש הגדול בשיכון סאטמר בבני ברק לבית החיים בעיר שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 
פארשפארט

צוריק צו “היימישע נייעס”