וכן להיפך, אינדעפענדענטס וואס האבן געשטימט פאר אים ווייל זיי האבן געמיינט אז ער איז מעסיג.
----------------------------
א ארטיקל פון זילבער, איבער אויב די שאטדאון שאדט פאר טראמפ אין 2020.
איך שרייב עס איבער, צוביסלעך, נישט ווארט ביי ווארט.
איין וויכטיגע זאך נעם איך ארויס, אז אויב וועט ארויסקומען אנקעטעס איבער טראמפ 2020 בשעת די שאטדאון קען מען נישט בויען אויף זיי.
וועט די שאטדאון שאטן פאר טראמפ'ס ריעלעקשן טשענסעס?
דורך נתנאל זילבער
די טיילווייזע שאטדאון שדט שוין פאר טראמפס עפראוועל, וואס איז די נידעריגסטע אין חדשים, די עפראוועל איז ביי 40.2 מיטוואך אווענט, לויט אונזער טרעקינג, אראפ פון 42.2 דעצעמבער 21, איין טאג פאר די שאטדאון האט זיך אנגעפאנגען. עס איז די נידעריגסטע זינט סעפטעמבער. די דיסעפראוועל איז געווען 54.8 ארויף פון 52.7 פאר די שאטדאון. זיין נעט עפראוועל איז מיינוס 14.6, וואס איז די ערגסטע זינט פעברואר 2018.
עס איז נישט קיין גרויסע ספק אז די שאטדאון איז דאס וואס האט אראפגעשלעפט טראמפ, ווייל........ עס איז געווען ארום 42% פאר חדשים פאר די שאטדאון..........זייט דעממאלטס פאלט עס גאנץ אין א ליניע אויף א ראטע פון בערך א האלבע פראצענט פאר יעדע וואך פון די שאטדאון..........אין א מעריסט אנקעטע די וואך פאר א ביישפיל, זאגן 61% אז די שאטדאון האט זיי געמאכט א מער נעגאטיווע בליק אויף טראמפ, ווען בלויז 28% זאגן פארקערט.
סוי דאס אלעס צייגט גאנץ שלעכט פאר טראמפ. באט וועט עני פון פון דעם באמת אויסמאכן צו טראמפס פאליטישע שטאנד, אין די לאנג ראן?
די קורצע ענטפער איז "לכאורה נישט" אונז זעמיר א לאאאאאנגע וועג פון די וואלן, און פרעזידענטליכע עפראוועל, פונקט ווי קאנגרעסניאלע פירער, כאפט זיך געווענליך צוריק ביז אפאר חדשים נאך וואס א שאטדאון ענדיגט זיך. א שאטדאון אין אקטאבער 2013 וואס האט געקאסט א טיפע דעקליין אין רעטינגס פאר קאנגרעס רעפאבליקאנער האט זיי נישט צוריק געהאלטן האבן א טעריפיק מידטערם אין 2014.
אויך ברויך מען נעמען אין חשבון די אומנארמאלע שנעלקייט פון נייעס אונטער טראמפ, אויב די שאטדאון ענדיגט זיך למשל פעברואר 15, און מולערס רעפארט קומט ארויס די קומענדיגע טאג, וועט נאך איינער רעדן פון די שאטדאון.
חוץ מזה, עס איז נישט געווען אזא גרויסע שיפט, דערווייל, אז מען קוט קעגן די היסטארישע רענדזש פון טראמפס עפראוועל, וואס איז זעלטן געווען העכער 43 אדער נידעריגער פון 37, קוקט א צוויי פראצענט שיפט אויס רעלאטיוו אסאך, אבער למעשה איז עס בלויז 2 פוינטס, ווען אסאך געוועזענע פרעידענט פלעגן זעהן זייערע ראטעס זי רוקן ארויף אדער אראפ מיט א 5 אדער 10 פוינטס אויפאמאל.
אבער איך וואונדער זיך אויב די ענטפער איז נישט אביסל צו קורץ. עס איז דא געוויסע סיבות פאר טראמפ און רעפאבליקאנער צו זארגן אז די שאטדאון קען נאך האבן סיי קורץ טערמיניגע און סיי לאנג טערמיניגע דאונסייד.
פאר איין סיבה, עס איז נישט דא קיין ספעציפישע צייכן אז די שאטדאון וועט זיך ענדיגן עניטיים סון. און אויב די דעקליין אין טראמפ'ס עפראוועל ראטע וועט ווייטער אנגיין אויף די ביז יעצטיגע ראטע, וועט עס נעמען זיין פאליטישע צושטאנד פון שלעכט צו ערגער. ביי יאנואר 29, פאר א משל, די טאג וואס טראמפ האט אריגינעל געברויכט געבן די סטעיט אוו דע יוניאן אדרעס, וואלט זיין עפראוועל ראטע געווען 39.3%, און זיין דיסעפראוועל וואלט געווען 55.9%. ביי מערץ 1, ווען פאנדינג פאר פעדעראלע פודסטעמס קען אויסלויפן, וואלטן שוין זיין עפראוועל און דיסעפראוועל ראטעס געווען 36.9% און 58.4%, בערך אזוי ווי די נידעריגסטע פוינט אין זיין פרעזידענטשאפט דערווייל.
אין צוגאב, ווייל דאס איז שוין יעצט די לענגסטע שאטדאון אין די אמעריקאנער היסטאריע, פריערדיגע פרעצעדענטן פון די פליטישע אימפאקט פון שאטדאונס קאן זיין נישט אינגאנצן אינפארמאטיוו. עס איז דא א מעגליכקייט אז די שאטדאון וועט זיך נישט ענדיגן סתם אזוי (מיט טראמפ זיך ברעכן אדער ער מיט פעלאוסי טרעפנדיג למעשה א קאמפרעמייז) נאר מיט אויפרייס, - ליטערלי אדער פראווערבלי - למשל אז די רעגירונג זאל נישט קענען געהעריג רעספאנדן צו א נאטירליכע אדער מענטשן געמאכטע דיזעסטער.
א לענגערע שאטדאון קען אויך ערנסט אפעקטירן די עקאנאמיע, כאטש עס קען נאכדעם זיין געוויסע קעטש-אפס, א צייטווייליגע דעקליין אין די GDP אדער קאנסומער קאנפידענץ וועט לכאורה נישט אפעקטירן טראמפס ריעלעקשען, אבער א לאנג טערמיניגע דעקליין וואלט יא אבוויעסלי.
Despite those possibilities, I’d still put a lot of weight toward our historical priors, which contain relatively good news for Trump. With almost 22 months to go until the election, it’s too early for either approval ratings or economic data to be highly predictive of a president’s re-election chances. Furthermore, approval ratings tend to rebound after shutdowns, and in any event, the decline in Trump’s numbers hasn’t been all that large, yet.
Nonetheless, if I were hoping for Trump’s re-election, there are two indirect reasons that the shutdown and its fallout would worry me. One has to do with his relationship with the congressional GOP; the other with his strategic posture toward his re-election bid.
The shutdown may have frayed Trump’s relationship with Republicans in Congress
Republican leaders in Congress didn’t want the shutdown in the first place. Senate Majority Leader Mitch McConnell and former Majority Whip John Cornyn originally thought they’d talked Trump out of shutting down the government — “I don’t know anybody on the Hill that wants a shutdown, and I think all the president’s advisers are telling him this would not be good,” Cornyn told Politico on Dec. 18 — before Trump shifted strategies in response to right-wing pressure.
Meanwhile, two of the most vulnerable Republican senators — Colorado’s Cory Gardner and Maine’s Susan Collins — have called for an end to the shutdown. Another, North Carolina’s Thom Tillis, has called for a compromise with Democrats on the border wall and DACA, a deal that the White House rejected last year.
So it isn’t entirely surprising that Republicans in both the House and the Senate have starkly and sometimes sarcastically critiqued Trump’s shutdown strategy.
Congressional Republicans are not a group Trump can easily afford to lose. They have a lot of power to check Trump’s presidency, from modest measures such as treating his Cabinet nominations with more scrutiny to extreme ones like supporting his impeachment and removal from office. Obviously that’s getting way, way ahead of ourselves, and Trump’s approval ratings remain very strong among Republicans for now. That may constrain how much members of Congress push back against the president. But the conventional wisdom is arguably too dismissive of the possibility of an inflection point. Richard Nixon’s approval ratings had been in the low-to-mid-80s among Republican voters for years, but they suddenly fell into the 50s over the course of a few months in 1973. He resigned in August 1974.
The shutdown has prompted Trump to double down on his all-base, all-the-time strategy
But if Trump wants to get re-elected, his biggest problem isn’t what Republicans think about him; it’s what the rest of the country does.
The lesson of the midterms, in my view, was fairly clear: Trump’s base isn’t enough. The 2018 midterms weren’t unique in the scale of Republican losses: losing 40 or 41 House seats is bad, but the president’s party usually does poorly at the midterms. Rather, it’s that these losses came on exceptionally high turnout of about 119 million voters, which is considerably closer to 2016’s presidential year turnout (139 million) than to the previous midterm in 2014 (83 million). Republicans did turn out in huge numbers for the midterms, but the Democratic base — which is larger than the Republican one — turned out also, and independent voters strongly backed Democratic candidates for the House.
Plenty of presidents, including Obama, Clinton and Reagan, recovered from poor midterms to get re-elected. But those presidents typically sought to pivot or “triangulate” toward the center; we don’t know if the political rebound occurs if the pivot doesn’t. Instead, Trump has moved in the opposite direction. Despite some initial attempts at reaching out to the center, such as in passing a criminal justice bill in December and issuing trial balloons about an infrastructure package, Trump’s strategy of shutting down the government to insist on a border wall was aimed at placating his critics on the right, such as Rush Limbaugh and Ann Coulter, and members of the House Freedom Caucus.
Maybe Trump took some of the wrong lessons from 2016. Trump may mythologize 2016 as an election in which he was brought into the White House on the strength of his base, but that isn’t necessarily why he won. And even if it was, trying to duplicate the strategy might not work again:
Trump probably won’t face off against an opponent as unpopular as Hillary Clinton, by some measures the most unpopular candidate in general election history except for Trump himself.
He won’t necessarily be the preferred candidate for voters who are on the fence between Trump and his opponent. (In 2016, voters who disliked both Clinton and Trump went for Trump by 17 points.)
If he’s pursuing policies such as shutting down the government to demand a border wall, swing voters may no longer see Trump as a moderate, as (somewhat contrary to the conventional wisdom) they did in 2016.
Trump might or might not benefit from the same Electoral College advantage that he had in 2016.
And he probably won’t have an FBI investigation against his opponent reopened 10 days before the election.
Given that, perhaps 2018 is a better model for 2020 than 2016. In the midterms, voting closely tracked Trump’s approval ratings, and he paid the price for his unpopularity. According to the exit poll, midterm voters disapproved of Trump’s performance by a net of 9 percentage points. Not coincidentally, Republicans also lost the popular vote for the House by 9 percentage points.
There’s plenty of time for Trump’s numbers to improve, but for now, they’re getting worse. So while the shutdown’s consequences may not last into 2020, it has been another step in the wrong direction at a moment when presidents have usually pivoted to the center
------------------------
לויט א נייע NPR מעריסט אנקעטע זאגן גאנצע 57% רעגיסטרירטע וויילער אז זיי וועלן דעפינעטלי נישט שטיצן טראמפ אין 2020, אריינגערעכנט 10% רעפאבליקאנער, 91% דעמאקראטן, און 62% פון רעגיסטרירטע אינדעפענדענט וויילער.
בלויז 30% זאגן אז זיי וועלן דעפינעטלי יא שטימען פאר אים, אריינגערעכנט 69% רעפאבליקאנער, 5% דעמאקראטן, און א פערטל אינדעפענדענטס.
אבער לויט זילבערס ארטיקל קאן מען קיין סאך נישט בויען אויף אנקעטעס בשעת די שאטדאון אויף וואס וועט זיין 2020.